tisdag 29 mars 2011

Unghund

Vi har ingen valp längre utan nu officiellt en unghund, 9 månader.
Jag berättade detta på dagiset när jag lämnade honom i morse och de lovade att ge honom extra gott godis och extra mycket bus, lek och träning för att fira=)
Hur det gick vet jag inte men efter vi kommit hem var Dexter så slut att han sov hela kvällen så det blev inte mycket firande här hemma.

Tänk så snabbt det går från valp

..till unghund


Nu när det är en stor hund vi har så tänkte jag prova att springa en runda med honom i parken. Det blev 3 varv runt en slinga på 1 km, varje gång vi om tillbaka till början där vi bor så kämpade han emot lite och drog hemåt men sen kom han snabbt in i det igen. Måste säga att det gick riktigt bra, han drog inget annars, kanske har det med att göra med den nya trixi selen som han har på sig också men det kändes som han tyckte det var rätt skoj!

Har tyvärr inga foton från joggingturen utan bara när vi kom hem.

2 kommentarer:

  1. När jaag springer med mina - samma dagar som helvetet fryser till - så är det riktigt skönt med sällskapet och de klarar helt klart av det.
    Jobbigare då med hannars kissebehov - men om de får göra det först så är det min takt som gäller sen.

    Sen kan man undra vad Dexter funderar på för var varv ni tar.... "husse har nog glömt att vi redan gått rundan, ska vi en gång till" ;)

    SvaraRadera
  2. Hmm jag skrev en kommentar men den verkar försvunnit.

    Vi ska prova att ta en lång runda istället för 3 små varv nästa gång. Vet int ehur långt man vågar springa med honom i början.

    Och ja han trodde nog husse blivit senil och glömt bort var vi bodde så det var därför som han försökte leda mig på rätt väg igen =)

    SvaraRadera