lördag 19 mars 2011

Examensdags årskurs 2

Då var ännu en kurs till ända och det åttonde och sista tillfället skulle avlutas med en liten examen.
När vi kom till kursen märktes det redan att Dexter var ofokuserad efter att ha träffat en löptik tidigare under dagen så förväntningarna var inte skyhöga från min sida.

Dexter och jag var först ut av alla och tillsammans med instruktören skulle vi genomföra vissa bestämda moment.

Det första momentet var linföring, alltså vanlig promenad med höger om, vänster om, halt, språngmarch m.m., alltså rena militärexercisen. Dexter hade 100% fokus höll sig tätt intill mig och tittade på mig hela tiden och det gick fantastiskt bra. Instruktören var supernöjd men om man skulle klaga på något var det att jag gjorde höger om för snabbt så Dexter kom en bit ifrån mig eftersom han inte visste när jag tänkte stanna.

Nästa moment var ligg kvar i 30 sekunder samtidigt som jag gick en bit därifrån, det klarade han galant, även sitta kvar när instruktören kom fram och sklakade hand med mig.

Så långt gick allt över förväntan sen skulle jag göra en inkallning och plötsligt får Dexter syn på Linda som står vid klubbstugan och filmar och istället för att komma till mig när jag kallade sprang han till henne istället....Efter det var det omöjligt att få kontakt med honom igen, han hade kommit ur fokus och sprang runt på apellplan och nosade runt efter olika dofter, troligtvis tikar. Vi skulle hoppa över ett hinder med men eftersom det inte gick att få kontakt med honom så fick vi vänta med det momentet och försöka få honom lugn under tiden istället.

Till sist var han lite mer fokuserad och hoppade över hindret men det blev kraftigt avdrag eftersom han fick skjuta på det. Sista testet var att kolla tänderna vilket är bra träning eftermorgondagen, även det gick vi bet på eftersom Dexter redan var stirrig.

Hade Dexter kunnat behålla fokus under inkallning och hinderhoppningen hade vi fått fantastiska poäng och hamnat på "prispallen" nu blev det inte så men jag är ändå otroligt nöjd eftersom Dexter var så duktig i början!!

Nu är det sovdags för att vila upp oss inför morgondagens utställning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar