torsdag 30 september 2010

Sjuk

Jag har varit hemma sjuk ett par dagar och normalt innebär ju detta att man ligger i sängen, sover, läser lite sover, ser på tv, sover igen. Så är ju dock inte fallet om man har en hundvalp hemma för han tar ingen hänsyn till om man är sjuk eller inte och ska ut sina 8 gånger om dagen. Sen måste han ju underhållas med, får träna lite med honom och göra toalettrullar med godis i så han kan underhålla sig själv. När han somnade gjorde jag detsamma.
Nu är jag frisk igen och allt är tillbaka som vanligt.

Linda var hemma idag och vi har haft lite hundvård med tandborstning, örontorkning, genomsökning och kloklippning. Klippa klor är ofta svårt så även på Dexter men det han inte gillar är att bli fasthållen så vi klipper de när han ligger ner och är lugn och avslappnad istället.

Träning blir det ju vare dag och nu kan han sitta, ligga, sitta vackert, dansa och vacker tass.
Det roliga är att om man tar fram en godisbit utan att ha gett något kommando så snurrar han först, sätter sig och tar sen fram tassen.

Eftersom vi precis har flyttat så har det varit en del saker att fixa, bland annat skulle vi dölja alla kablar. Vi skaffade några kabellister och drog de där och sedan drog jag en nätverkskabel vidare genom alla garderober, runt hallen och in på kontoret. Tyvärr funkade det inte och när jag gick tillbaka för att kolla om den har ramlat ur så hittar jag Dexter, glatt tuggande på den. Det är ju ingen mening att bli arg på honom för det var ju mitt fel, både att han var understimulerad och att jag sen låter en sådan kul sak ligga framme, so dessutom rörde på sig efter hand som jag drog i den, det var bara att skratta åt det hela!
Nätverkskabeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar