tisdag 3 maj 2011

Semester från husse och matte

Fem dagar över påsk åkte jag och Patrik till norska fjällen och trots att vi länge funderade på att ta med Dexter fick han till slut stanna hemma. Det var ju en lång resa och våra bilar är inte i form att köras så långt och tanken på att ta en så lång resa med tåg första gången för Dexter var inte lockande. Väl i Norge visste vi ju inte heller hur mycket vi kunde ha med hund, kanske blev det skidåkning iväg hela dagarna...?
Så hundvakt fixades, som vanligt ställde Dexters "farmor" Ingegerd och Dexters "farbror" Tobias upp.
Dagen innan vi åkte packade vi ihop vad en hund kunde tänkas behöva under en helg, och det verkade som det var en hel del, blev tre papperskassar med mat, leksaker, försäkringspapper, filtar m.m. Okej, nu inser vi att det var kanske överdrivet mycket, men vår lilla älskling ska alltid ha det bästa!
Jag skrev även en "skötselmanual för en Dexter" om hans rutiner och vad man ska tänka på. Ingegerd och Tobias har naturligtvis haft hand om Dexter massor med gånger och känner honom väl, men kanske var det mest för min egen skull jag ville skriva....
Vi lämnade av Dexter hos Tobias tidigt torsdagmorgon och sa farväl, lite jobbigt var det, jag har inte varit ifrån Dexter mer än ett dygn tidigare.
Tobias lämnade Dexter sen till Ingegerd som hade honom över natten och hela fredagen. Hon bor i en etta och det funkade sådär bra med en hund för på natten går han omkring ganska mycket, ändrar sovplats ofta, och då väckte han Ingegerd varje gång.
På fredagskvällen tog Tobias över Dexter igen och han fick bo hemma hos Tobias, Monique och Tomas resten av helgen. Det var helt underbart väder och de hade varit mycket i pildammsparken. Allt hade gått jättebra och jag tror inte Dexter saknade oss speciellt mycket.
Men han blev ganska glad när vi kom och hämtade honom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar