lördag 28 augusti 2010

Mina första dagar hos min nya familj.

Nu har jag kommit till min nya familj som jag ska bo hos och de är jättesnälla mot mig. Matte sov på golvet bredvid min korg de första dagarna så jag skulle känna mig trygg och säker. Nu har hon flyttat upp till sängen men har fortfarande korgen bredvid så hon kan ta ner handen och klappa om mig ibland när jag känner mig ensam.
Jag sover inte lika bra nu och ibland så gnyr jag till lite och börjar vandra runt, då tar matte upp mig och bär ut mig på det kalla blöta gräset utanför huset och jag får inte komma in förrän jag har kissat.

På dagarna tycker jag bäst om att kissa antingen på mattan i köket eller på mattan i vardagsrummet, där känner jag mig trygg och avslappnad. Både husse och matte tar ut mig i parken och skogen men fastän jag drar i kopplet mot huset så envisas de med att gå åt andra hållet. Jag tycker det är lite otäckt att gå runt utanför huset och där är så mycket ljud och saker som skrämmer mig. Maten jag får hemma är sådär, vanligt tråkigt torrfoder, när vi är ute får jag mycket godare mat som leverkorv och köttbullar men då måste jag antingen kissa, bajsa eller komma när de kallar på mig. Jag låtsas att jag inte hör de första gångerna och sen kommer jag i full fart och får massa beröm och gott att äta.

Idag har vi varit ute i parken en längre stund. Vi satt på en filt och hade det mysigt. Jag fick även vara utan koppel för första gången och så skulle jag gå eller springa efter husse och matte när de gick iväg. Först tittade de lite oroligt efter mig som om jag skulle springa någon annanstans men efter ett tag var vi alla tre avslappnade.

Jag har fått lära mig att jag är sötast i stan, husse och matte säger det ofta men även folk som går förbi stannar till och ger mig komplimanger. Ibland vill de klappa mig men jag blir lite rädd då och gömmer mig bakom matte eller husse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar